Dieta dla dzieci

Przy komponowaniu jadłospisu dla naszej pociechy należy pamiętać, że jej zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest inne od naszego. Dieta dla dziecka musi być wyjątkowo bogata.
Dziecko to nie mały dorosły

Przy komponowaniu jadłospisu dla naszej pociechy należy pamiętać, że jej zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest inne od naszego. Dieta dla dziecka musi być wyjątkowo bogata w witaminy, mikro i makroelementy, minerały i zdrowe tłuszcze (takie, jak nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3). Dlatego też przygotowując posiłki, powinniśmy uwzględniać indywidualne potrzeby malucha i dostosowywać je do wieku dziecka.

Wyzwania dla starszaka

Przed starszakiem stoi wiele wyzwań. Idzie do przedszkola, gdzie spotyka się z innymi dziećmi, uczy się czytać, pisać. Potrzebuje wiele energii i koncentracji, aby sprostać zabawie i nauce. Niestety, kontakty z innymi dziećmi narażają również na infekcje, które mogą osłabić układ odpornościowy i negatywnie wpłynąć na rozwój dziecka.

Co więc powinno znaleźć się w diecie starszaka?

Zdecydowanie ryby. Ryby morskie są głównym i bezpośrednim źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, które korzystnie działają na zdrowie. Niestety, starsze dzieci jadają ryby bardzo rzadko. Dlatego też tak ważne jest, aby regularnie uzupełniać kwasy omega-3 w ich diecie.