Rola omega-3 w czasie ciąży

Kwasy omega-3 są dobre zarówno dla Ciebie, jak i dla dziecka, gdy jesteś w ciąży. Opieka nad dzieckiem zaczyna się od dnia, w którym dowiadujesz się o ciąży. Nic dziwnego, że bardziej niż zwykle skupiasz się na tym, co jesz. Twoja dieta staje się dietą dziecka i jest ważniejsza niż kiedykolwiek, zdrowsza oraz bardziej urozmaicona.

Omega-3 dla mózgu i oczu

Kwasy omega-3 są ważne szczególnie w czasie ciąży, ponieważ przyczyniają się do prawidłowego rozwoju mózgu i funkcji wzrokowej płodu. Kobiety w ciąży powinny otrzymać od 100 do 200 mg DHA więcej niż zalecane dzienne spożycie u osób dorosłych, czyli do 500 mg, a przyszłe mamy, które nie spożywają ryb, nawet do 1000 mg.

W ostatnich tygodniach ciąży jest wiele do zrobienia, a maluszek jest uzależniony od Twoich decyzcji dietetycznych. Ta zależność obowiązuje również w okresie karmienia piersią, kiedy dziecko nadal otrzymuje składniki odżywcze właśnie od Ciebie.
Kwas DHA znajdziesz przede wszystkim w tłustych rybach, takich jak łosoś, pstrąg, śledź, makrela i sardynki. Jednak ryby hodowlane, lub żyjące w zanieczyszczonych wodach mogą zawierać metale ciężkie i dioksyny, szkodliwe dla mamy i dla płodu, dlatego nie zaleca się spożywania ryb częściej niż 1x w tyg. W takim razie skąd brać drogocenny kwas DHA ? Z najlepszej jakości suplementów oraz tranów.

WSKAZÓWKI:
  1. Pamiątaj, że niektóre produkty nie są zalecane w ciąży, z powodu ryzyka zakażenia bakteriami listeria, które mogą uszkodzić płód. Bakterie listeria mogą występować w żywności, która nie została poddana obróbce cieplnej. Z tego względu wykreśl ze swojej diety np. wędzonego łososia czy sushi z surowych ryb.
  2. Decydując się na suplement diety upewnij się, że wybrałaś producenta, który ma wysokie wymagania kontroli jakości na wszystkich etapach. Ty i Twoje dziecko powinniście spożywać tylko produkt – suplement najwyższej jakości!