W 100% wegańskie kwasy omega-3 i wit. D3

Odpowiednie dla wegan i wegetarian

Wyprodukowane w sposób zrównoważony

Cenne kwasy omega-3
w wersji wegańskiej? Naturalnie!

Kwasy tłuszczowe DHA EPA to najcenniejsze z grupy omega-3: wspomagają działanie układu nerwowego, mózgu, siatkówki oka, wspierają odporność organizmu! To ważne, by dostarczać je organizmowi poprzez dietę lub suplementację. Teraz Möller’s stworzył rozwiązanie dla wegetarian i wegan - w 100% roślinne, aktywne kwasy omega-3 pozyskane z alg, równoważne skutecznością kwasom pozyskiwanym z ryb.

Möller’s Algi zawiera również wit. D3 o wysokiej aktywności biologicznej – dobrą dla układu kostno-mięśniowego, zębów i odporności!

Otoczka kapsułki Möller’s Algi jest wegańska i nie zawiera żelatyny.

Stworzone w zgodzie z naturą
– od początku do końca

Składniki aktywne i substancja żelująca w kapsułkach pozyskiwane są z alg w sposób etyczny i zrównoważony.

Pudełko wykonane z kartonu posiada certyfikat FSC – materiał został pozyskany z odpowiedzialnych źródeł.

Zależy nam, aby tworzyć produkt w duchu zrównoważonej konsumpcji.
Taki, którego produkcja nie wpływa negatywnie na klimat i środowisko i który jest opakowany w materiały ekologiczne.

Kartonik z naszego opakowania posiada certyfikat FSC- międzynarodowej organizacji not-for-profit, która wyznacza standardy dla odpowiedzialnej gospodarki leśnej.

SKŁADNIKI w jednej kapsułce

Dobroczynny wpływ

ODPORNOŚĆ – witamina D zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, aktywuje mechanizmy obronne organizmu

MÓZG – kwas omega-3 DHA przyczynia się do prawidłowej pracy mózgu oraz prawidłowego widzenia

SERCE – kwasy omega-3 DHA i EPA przyczyniają się do prawidłowej pracy serca

Dowiedz się więcej

Kwasy omega-3 w diecie wegańskiej

Bez względu na to, czy jesteś weganinem, wegetarianinem, fleksitarianinem, czy też po prostu chcesz ograniczyć ilość produktów odzwierzęcych w swoim jadłospisie, dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych może okazać się wyzwaniem. Czy wiesz, że istnieją wegańskie źródła kwasów omega-3?

Weganie, wegetarianie czy fleksitarianie?

Istnieje wiele różnych określeń na diety oparte na niewielkiej ilości mięsa oraz produktów odzwierzęcych lub całkowicie je wykluczające. Jaka jest między nimi różnica?

Weganie stosują najbardziej restrykcyjne ograniczenia, wyłączając z jadłospisu wszelkie produkty spożywcze pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska opiera się wyłącznie na pokarmach roślinnych, zawiera więc owoce, warzywa, rośliny strączkowe, zboże, orzechy i nasiona. Ważnym elementem diety jest także aspekt etyczny – to swego rodzaju styl życia, w którym życie zwierząt stanowi bardzo istotną kwestię. Weganie unikają również używania produktów skórzanych, futer, wełny i pierza.

Diety wegetariańskie różnią się między sobą. Wyróżniamy tu między innymi laktowegeratian, którzy spożywają pokarmy pochodzenia roślinnego, jednocześnie włączając do diety mleko i nabiał. z kolei dieta laktoowowegetariańska zawiera jajka oraz nabiał, nie znajdziemy w niej jednak mięsa, ryb oraz drobiu. Semiwegetarianie/pescowegetarianie unikają czerwonego mięsa, spożywają jednak nabiał, jajka, ryby oraz sporadycznie drób. w zasadzie nie zalicza się ich do wegetarian. Dotyczy to także fleksitarian, którzy skupiają się na spożywaniu mniejszej ilości mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego, jednak nie wykluczają ich całkowicie z diety.

Bez względu na to, jaką dietę stosujesz, kwestią kluczową jest dostarczenie organizmowi substancji odżywczych, jakich potrzebuje na co dzień. Musimy w szczególności pamiętać o żelazie, wapniu, kwasach tłuszczowych omega-3, białku oraz jodzie. Produkty pochodzenia zwierzęcego są bowiem znacznie w nie bogatsze w porównaniu z pokarmem pochodzenia roślinnego. Jeśli nie jemy ryb lub owoców morza, konieczne będzie odpowiednie uzupełnienie witaminy D.

Osoby stosujące dietę wegańską powinny pamiętać o uzupełnianiu witaminy B12, D, jodu oraz kwasów omega-3. Znajdziemy je w suplementach diety oraz wzbogaconych produktach spożywczych.

Oto substancje odżywcze, o których uzupełnianie szczególnie powinni dbać weganie:

  • Witamina B12 (kobalamina)
  • Wapń
  • Jod
  • Witamina D
  • Witamina B2 (ryboflawina) oraz B6 (pirydoksyna)
  • Żelazo, cynk i selen
  • Białko oraz kwasy tłuszczowe omega-3

Wegańskie suplementy kwasów omega-3

Zorientowanie się, jakich substancji odżywczych powinniśmy dostarczyć naszemu organizmowi oraz sprawdzenie, czy stosowane przez nas suplementy są wegańskie, może stanowić nie lada wyzwanie. Wiele suplementów kwasów omega-3 jest wytwarzanych z ryb oraz wątroby dorsza, dlatego w przypadku wegan ich spożywanie nie wchodzi w rachubę. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 DHA oraz EPA o długich łańcuchach mają kluczowe znaczenie dla rozwoju wzroku oraz mózgu u niemowląt, ponadto dobrze oddziałują na mózg, wzrok oraz układ krwionośny u osób dorosłych.

Kwasy omega-3 znajdziemy w produktach spożywczych pochodzenia roślinnego, jak na przykład olej z nasion lnu oraz olej rzepakowy. nie mamy tu jednak do czynienia z kwasami EPA oraz DHA, których źródło stanowi pokarm pochodzenia morskiego i które pozytywnie oddziałują na nasze zdrowie. Wegetariańskie produkty spożywcze są bogate w kwas tłuszczowy omega-6, tak zwany kwas linolowy (LA). nie znajdziemy w nich jednak zbyt wiele niezwykle istotnego dla nas kwasu tłuszczowego omega-3, tak zwanego kwasu 𝛼-linolenowego (ALA). Po dostaniu się do naszego organizmu jest on przetwarzany w DHA oraz EPA, jednak w niewielkiej ilości. Oznacza to, że dieta zawierająca wyłącznie kwas tłuszczowy omega-3 ALA nie dostarczy nam wystarczającej ilości DHA oraz EPA mogącej pozytywnie wpłynąć na stan naszego zdrowia.

Algi, będące pokarmem pochodzenia roślinnego, zawierają zarówno EPA, jak i DHA, w związku z czym stanowią doskonałe źródło kwasów omega-3 dla wegan. To właśnie algi są producentem kwasów omega-3 w łańcuchu pokarmowym. Same ryby, podobnie jak my ludzie, nie wytwarzają zbyt dużej ilości kwasów tłuszczowych omega-3, jednak jest ich sporo w spożywanych przez nich algach. Kwasy omega-3 są przechowywane w tkance tłuszczowej ryb, na podstawie której tworzy się suplementy diety dla ludzi.

Roślinne suplementy kwasów Omega-3 oraz witaminy D firmy Möller’s zawierają kwasy omega-3 pochodzące od alg, dzięki czemu mogą być z powodzeniem spożywane przez wegan oraz wegetarian niejedzących ryb. Ponadto produkt ten zawiera witaminę D. Olej z alg nie jest tylko produktem roślinnym i wegańskim, ale jest również halal i koszerny.

Witamina D w wersji wegańskiej

Doskonale wiemy, jak ważne jest dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki witaminy D, odpowiedzialnej między innymi za prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Ponadto witamina D wpływa na wchłanianie wapna przez jelita, co oznacza, że jest ona ważna także dla naszych kości.

Co prawda jako ludzie posiadamy zdolność wytwarzania witaminy D w skórze pod wpływem światła słonecznego, jednak w okresach o mniejszym nasłonecznieniu wyprodukowanie wystarczającej dawki witaminy D przez organizm jest niezmiernie trudne. W przypadku osób zamieszkujących północną część Europy, które ze względu na częsty niedobór światła oraz niskie temperatury zakrywają znaczną część skóry, ważne jest dostarczenie witaminy D organizmowi w pożywieniu. Dobrym sposobem jest stosowanie suplementów diety lub wzbogaconego pożywienia oraz mleka roślinnego z dodatkiem witaminy D.

Więcej informacji na temat witaminy D znajdziesz tutaj!

Ciąża i karmienie a weganizm

W okresie ciąży i karmienia zapewnienie organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych jest niezwykle istotne zarówno dla matki, jak i dziecka. W przypadku wegan chodzi tu o witaminę B12, witaminę D oraz jod. Kobiety w ciąży oraz matki karmiące stosujące dietę wegańską powinny pamiętać o przyjmowaniu w pokarmie żelaza oraz kwasów tłuszczowych omega-3 DHA oraz EPA o długich łańcuchach, na przykład w postaci oleju z alg.

Dzienna dawka kwasu tłuszczowego omega-3 DHA dla kobiet w ciąży i matek karmiących wynosi co najmniej 200 mg.

Wskazówki żywieniowe dla wegan i wegetarian

Dieta wegańska wymaga od nas sporej wiedzy na temat żywienia, tak abyśmy mogli dostarczyć naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. Oto kilka podstawowych produktów, które weganie powinni włączyć do swojego jadłospisu:

  • 4 porcje produktów pełnoziarnistych dziennie, na przykład: pieczywo pełnoziarniste, owsianka, mąka razowa, produkty pełnoziarniste oraz kasza, naturalny ryż i makaron pełnoziarnisty
  • 3 porcje roślin strączkowych dziennie, na przykład: fasola, ciecierzyca, groch, produkty sojowe, soczewica
  • 5 porcji warzyw i 3 porcje owoców dziennie
  • Brukselka
  • Ziemniaki
  • 1-2 porcje nasion i orzechów (nasiona chia, nasiona konopi, orzechy włoskie, nasiona lnu)
  • Mleko, nabiał oraz/lub jajka dla osób, które uwzględniają je w swoim jadłospisie
  • 1 porcja tłuszczów lub olejów, jak na przykład olej z nasion lnu, olej rzepakowy lub olej z pachnotki
lider

Lider kategorii kwasów omega-3 i tranów w Polsce

lider

Najwyższej jakości oryginalny tran norweski

lider

Naturalne, bogate źródło kwasów omega-3 i witaminy D3

lider

165 lat doświadczenia w kwasach omega-3

lider

Szeroki asortyment produktów dla całej rodziny