Möller’s Complex to nowy sposób na odporność! Wszystkie korzyści tranu są zamknięte w kapsułce pozbawionej posmaku ryby dzięki specjalnej technologii No-Flux. Wysoka dawka witaminy D3 wspiera naturalną odporność organizmu, a kwasy omega-3 dbają, by serce biło mocno i zdrowo, a mózg był w świetnej kondycji.

Odporność

witamina D3 zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego i aktywuje mechanizmy obronne organizmu

Mózg

kwas omega-3 DHA przyczynia się do prawidłowej pracy mózgu oraz prawidłowego widzenia1

Serce

kwasy omega-3 DHA i EPA wpływają na prawidłową pracę serca2

Bez posmaku ryby

technologia No-Flux zapewnia powolne uwalnianie się składników odżywczych w jelitach bez charakterystycznego dla tranu posmaku ryby
1 Korzystne działanie występuje przy dziennym spożyciu 250 mg DHA. 2 Korzystne działanie występuje przy dziennym spożyciu 250 mg DHA i EPA.
Kwasy tłuszczowe Omega-3 - 660 mg DHA - 240 mg EPA - 320 mg Wit.D3 - 50 µg 1000%* Wit.K2 - 50 µg 67%*
*RWS - Referencyjna Wartość Spożycia

Porcja produktu zalecana do spożycia w ciągu dnia
Dorośli - 1 kapsułka dziennie. Nie należy przekraczać dziennej porcji.
Zrównoważona i zróżnicowana dieta są ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Friend of the Sea

to certyfikat, który gwarantuje, że olej rybi zastosowany w  naszych kapsułkach pochodzi z łowisk z funkcjonującym systemem zrównoważonego rybołówstwa i identyfikowalności.

Dlaczego to takie ważne?

Chcemy dbać nie tylko o Twoje zdrowie, ale też o środowisko. Wykorzystując olej z takich łowisk, jednocześnie wspieramy misję Friend of the Sea, która dba o zrównoważone rybołówstwo i akwakulturę, a także inicjatywy na rzecz ochrony oceanów i żyjących w nich zagrożonych gatunków.

Chcesz dowiedzieć się więcej o certyfikacie Friend of the Sea?

KLIKNIJ LOGO!
cart

Gdzie kupić

Dlaczego kwasy omega-3 i witamina D3 są tak ważne?

CZYM SĄ KWASY OMEGA-3?

Długołańcuchowe kwasy omega-3 to istotne tłuszcze odżywcze. Możesz je znaleźć w wielu produktach rybnych, a także w krewetkach oraz krylach.

Oznacza się je skrótami EPA i DHA. Cechują się niezwykle szerokim spektrum działania. Szczególnie podczas sezonu wzmożonej zachorowalności, czyli jesienią i wiosną, kwasy omega-3 powinny być stałym gościem w naszych domach. Jednak to nie wszystko. Stanowią one też składnik błon komórkowych, gdzie odgrywają rolę strukturalną i funkcjonalną.1 To dlatego właśnie są tak ważne w naszym organizmie.

Kwasy omega-3 powinniśmy spożywać przez cały rok, ponieważ DHA jest podstawowym lipidem strukturalnym w tkance mózgowej oraz centralnym układzie nerwowym – również lipidy membranowe siatkówki oka zawierają wysokie stężenia DHA. Odgrywa więc istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu oczu i mózgu.2 Kwasy tłuszczowe EPA i DHA wpływają na elastyczność komórek śródbłonka naczyń, co jest szczególnie ważne dla prawidłowej pracy układu sercowo-naczyniowego.

Dlaczego warto pamiętać o kwasach omega-3 w swojej diecie? Przede wszystkim dlatego, że nasz organizm nie jest w stanie ich syntetyzować, dlatego musimy je dostarczać z pożywieniem.

% EPA+DHA (w grupie wszystkich kw. tłuszczowych) w organizmie człowieka mierzony ich zawartością w erytrocytach Stark et al. Global survey of the omega-3 fatty acids, DHA and EPA in the blood stream of healthy adults. ProgLipid Res. 2016;63:132-152 oraz Stark KD, Aristizabal Henao JJ, Metherel AH, Pilote L. Translating plasma and whole blood fatty acid compositional data into the sum of eicosapentaenoic and docosahexaenoic acid in erythrocytes. Prostaglandins Leukot Essent Fat Acids 2015;104:1–10.

Jakie są przyczyny niskiego poziomu kwasów omega-3:

  • lokalne zwyczaje związane z niskim spożyciem ryb (najczęściej spowodowane brakiem dostępu do morza) przy jednoczesnym niskim spożyciu suplementów diety z kwasami omega-3,
  • niskie spożycie tłustych ryb ze względu na brak edukacji konsumentów,
  • z powodu mniejszej ilości kwasów omega-3 w karmie* zawartość kwasów omega-3 EPA i DHA automatycznie spada np. w łososiu hodowlanym (nawet o 50%),
  • nieodpowiednia obróbka termiczna, taka jak: gotowanie w kuchence mikrofalowej czy smażenie, a także konserwowanie ryb (np. ryby w puszce) powoduje zniszczenie dużej ilości kwasów omega-3. Dlatego też zaleca się jeść ryby gotowane w wodzie (lub surowe, np. sushi).**

DLACZEGO TAK WAŻNA JEST witamina D3?

Od dziesięcioleci wiadomo, że witamina D ma znaczący wpływ na zdrowe kości. Liczne publikacje naukowe dowodzą, że witamina D wspiera również wiele innych ważnych funkcji w organizmie: od układu odpornościowego po pracę mięśni; bierze także udział w procesie podziału komórek.

Witamina D jest prohormonem, a sam termin odnosi się do ergokalcyferolu (witamina D2) i cholekalcyferolu (witamina D3), które powstają z ich odpowiednich prowitamin, ergosterolu i 7-dehydrocholesterolu. Witamina D2 i witamina D3 są rozpuszczalne w tłuszczach i dostarczane do organizmu wraz z żywnością, w tym suplementami diety. Witamina D3 ulega również endogennej syntezie w skórze po ekspozycji na promieniowanie UV-B.

Jeśli chcesz lepiej zadbać o swoje zdrowie, poznaj rekomendacje dotyczące suplementacji witaminą D na terenie Polski opracowaną przez Grupę Ekspertów z udziałem konsultantów krajowych i prezesów towarzystw naukowych*:

Dla osób dorosłych w wieku od 19 do 65 lat zalecana jest suplementacja w dawce 800–2000 IU/dobę (20-50 µg) w zależności od masy ciała i podaży witaminy D w diecie. Suplementacja ta jest wskazana przez cały rok.

Dla seniorów w wieku od 65 do 75 lat – z uwagi na zmniejszoną skuteczność syntezy skórnej – suplementacja witaminy D3 jest zalecana przez cały rok w dawce 800–2000 IU/dobę (20-50 µg) w zależności od masy ciała i podaży witaminy D w diecie.

Dla seniorów powyżej 75 roku życia – z uwagi na zmniejszoną skuteczność syntezy skórnej oraz potencjalnie obniżoną absorpcję z przewodu pokarmowego i zmieniony metabolizm witaminy D – suplementacja jest wskazana przez cały rok w dawce 2000–4000 IU/dobę (50-100 µg) w zależności od masy ciała i podaży witaminy D w diecie.

W Polsce niewystarczające „zaopatrzenie” organizmu w witaminę D stwierdzono aż u 90% osób dorosłych, dzieci i młodzieży. Dlatego warto pamiętać o jej odpowiedniej suplementacji dostosowanej do indywidualnych potrzeb ze względu na wyżej wymienione czynniki, takie jak: wiek czy masa ciała.