Wspieranie odporności – jak to robić w naturalny sposób?

Wspieranie odporności – czy tylko zioła na odporność mogą pomóc?

Sezon jesienno-zimowy to spore wyzwanie dla ludzkiego organizmu. Nieprzewidywalna, szybko zmieniająca się aura oraz zwiększona aktywność wirusów to sprawdzian dla systemu immunologicznego. Wiele osób uważa, że chorowanie w tym czasie jest naturalne – w końcu skoro wszyscy dookoła kaszlą i kichają, to trudno się przed tym uchronić. Okazuje się jednak, że… wcale nietrudno! Układ odpornościowy to potężny mechanizm, który przy odpowiednim wsparciu jest nie do pokonania przez byle wirusa. A jeśli już się z nim spotka – znacznie szybciej potrafi go zwalczyć. Aby jednak tak się działo, trzeba go odpowiednio wspierać. Co robić, by naturalnie wzmocnić odporność? Co stosować dla wzmocnienia organizmu?

Naturalność przede wszystkim, czyli zdrowe wspieranie odporności

Mówiąc o zdrowiu, odporności i ich naturalnym wspieraniu, od razu przychodzą na myśl zioła, prawdziwe skarby Matki Natury, od wieków uznawane za najlepsze specyfiki na wszystko. Jest w tym sporo prawdy, jest także jedno ALE. Zioła, choć mają duży wpływ na zdrowie i są niezwykle cenne w diecie, nie są remedium na wszystko. Jeśli bowiem chodzi o odporność organizmu, składa się na nią wiele czynników, a raczej składników, których zioła nie są w stanie dostarczyć. Wobec tego jak wspierać odporność w naturalny sposób i co dołączyć do ziół, by zapewnić sobie kompleksowe wzmocnienie układu immunologicznego?

Zbilansowana dieta

Choć prozdrowotna moc ziół jest nie do przecenienia, to jednak nie są one wystarczające, by budować i wzmacniać odporność organizmu. Bardzo ważna jest bowiem różnorodność w pożywieniu, urozmaicona dieta, w której znajdą się wszystkie składniki odżywcze. Warto jak najczęściej sięgać po kulinarne skarby, które nie tylko wyśmienicie smakują, ale również są prawdziwą bombą, jeśli chodzi o naturalne działanie na system odpornościowy. Wśród nich nie powinno zabraknąć imbiru i czosnku, uznawanych za naturalne antybiotyki, przypraw korzennych, które wzmacniają odporność, a także warzyw i owoców. Warto jednak pamiętać, że niektóre diety i ograniczenia, które wydają się zdrowe, przynoszą odwrotny skutek dla systemu odpornościowego. Jedną z nich jest dieta uboga w tłuszcze, wyjątkowo cenne składniki w naturalnym wspieraniu odporności.

wspieranie odporności w naturalny sposób

Tłuszcze niezbędne dla odporności

Tłuszcz w codziennej diecie jest niezbędny do tego, by organizm i wszystkie jego systemy, w tym także odpornościowy, mogły prawidłowo działać. Dostarczają bowiem nie tylko energii, ale przede wszystkim wyjątkowo cennych kwasów tłuszczowych, a także witamin A, D i E. Niezwykle istotne dla zdrowia są

kwasy tłuszczowe omega-3.

Nienasycone kwasy tłuszczowe – w tym szczególnie EPA i DHA – odpowiadają za budowę błon komórkowych i komórek nerwowych oraz wpływają na produkcję hormonów przeciwzapalnych, a więc są odpowiedzialne za moc układu odpornościowego i ochronę komórek przed infekcjami. Dlatego właśnie tak ważny jest odpowiedni poziom tłuszczu w diecie. Niestety, kwasów Omega-3 organizm człowieka nie jest w stanie sam wytworzyć, dlatego musi je dostarczać w postaci właściwej diety lub – co jest gwarancją odpowiedniej dawki – w postaci suplementów. I choć kwasy tłuszczowe występują także w roślinach, np. w awokado, soi, lnie czy rzepaku, to jednak ich największa ilość znajduje się w rybach morskich, np. w dorszu.

Tran dla wzmocnienia odporności

Jeśli chodzi o dietę, zazwyczaj nie jest ona wystarczająca, ponieważ nikt nie żywi się wyłącznie rybami czy też wybraną grupą roślin, ziół lub owoców. Dlatego najpewniejszym źródłem odpowiednich tłuszczów, a przy tym najważniejszych dla odporności witamin A, D i E, jest tran, szczególnie ten o czystym, prostym składzie, z oleju ze świeżej wątroby dorsza. Zawiera bowiem skoncentrowane dawki niezbędnych składników, które odpowiednio wesprą system odpornościowy, a przy tym pracę także innych układów, np. nerwowego, kostnego czy sercowo-naczyniowego, a nawet zdrowie skóry. Odpowiednim produktem będzie tran Möller’s, który cechuje się przejrzystością składników, ich odpowiednimi proporcjami oraz wysoką jakością.

składniki tranu

Dlaczego warto pić tran na odporność?

Największą zaletą tranu – poza jego istotą i działaniem – jest łatwość, z jaką można dzięki niemu dostarczyć do organizmu odpowiednią dawkę niezbędnych dla odporności składników. Już 5ml dziennie, a więc jedna łyżeczka, jest wystarczająca. Można go spożywać na surowo, nie jest konieczna żadna obróbka czy przygotowywanie – jak to bywa w przypadku ziół – dlatego też tran to idealne rozwiązanie dla tych osób, które oczekują prostoty, a zarazem skuteczności. Co ciekawe, dla tych, dla których smak tranu wydaje się nie do przeskoczenia, tworzone są warianty smakowe – np. cytrynowy, owocowy czy jabłkowy, jak w przypadku tranu Möller’s – na bazie naturalnych aromatów, które neutralizują charakterystyczny, rybny posmak i zapach. Dostępne są również kapsułki, łatwe do połknięcia..

Tran najlepiej przechowywać w lodówce (schłodzony smakuje lepiej) i spożyć do trzech miesięcy po otwarciu. Można go również dodawać do posiłków.

Komponując dietę, która wesprze odporność, warto stawiać na jak największą naturalność, w tym także gotowe preparaty, skomponowane z wysokiej jakości wyselekcjonowanych składników, które zawierają wszystko, co niezbędne, w wygodnej do spożycia formie. Zioła, owoce, warzywa, a przede wszystkim odpowiednie tłuszcze wzmacniają system odpornościowy organizmu w naturalny, a zarazem silny sposób, dlatego nie może ich zabraknąć w codziennych posiłkach.